jueves, 15 de diciembre de 2011

PUBLICITAT

Estructura d'un spot publicitari

ESTRUCTURA DE LA PRODUCCIÓ D'UN SPOT PUBLICITARI

Si bé cal deixar clar que no existis una estructura universal a l'hora de crear un spot, la següent podria ser l'estructura típica dins de la producció publicitària:
  • SIGNATURA COMERCIAL
  • AGÈNCIA PUBLICITÀRIA
  • PRODUCTORA
  • ESTUDI POSTPRODUCCIÓ
  • CENTRES DE EMISIO : Emissora TV - sales cinematogràfiques (o en definitiva qualsevol mitjà audiovisual que es convertisca en vehicle per a arribar fins al receptor -CD ROMs, Internet, pantalles gegants en estadis, etc...).

D'aquesta forma, un anunci publicitari és un producte que passa per un compendio d'empreses i de mans professionals, convertint-se en una mica de gran carestia per a les empreses, però necessari si ens atenim a la permeabilitat dels individus davant la publicitat en general i els mitjans audiovisuals en particular.

El llarg camí comença lògicament per la signatura comercial, que és la qual decideix en un determinat moment la producció d'un spot, per a llançar al mercat un nou producte o per a reforçar la confiança dels consumidors en un ja existent. En qualsevol dels dos casos, el departament de màrqueting de la marca és qui es posa en contacte amb una agència publicitària a la recerca d'una idea que satisfaça la filosofia de l'empresa. L'agència engegarà a les seues creatius perquè aquests, tenint en compte les directrius que marca la signatura i tenint també en compte aspectes sociològics de la comunitat, forgen del no-res el que es convertirà en la idea del spot. Una vegada que la idea pren cos es converteix en història, la qual és presentada a la casa comercial perquè de la seua aprovació. Si açò ocorre, l'agència es posarà en contacte amb una productora. Les productores tenen com escomès el rodatge del spot. I una vegada realitzada la pel·lícula del spot, el material passa a l'estudi de postproducció, qui s'encarrega del muntatge i sonorització de les imatges. Quan s'ha donat la forma final al producte, aquest ja està llest per a ser transferit a qualsevol format audiovisual (TV, sales cinematogràfiques o formats multimèdia) en el qual puga ser emès.

L'anterior seria el resum de l'estructura d'elaboració d'un anunci publicitari. Però per a tenir una noció més real sobre la creació d'un spot, és necessari aprofundir en cada etapa descrita anteriorment.

Tipus de publicitat

Propaganda: Tipus de publicitat que es realitza en mitjans massius de comunicació per a difondre idees polítiques i religioses.
Publicitat d'acord amb la forma de pagament: Per exemple, publicitat inidvidual, patrocinada per un individu o una organització que actua en l'individual.
Publicitat segons l'enfocament del missatge, es divideix en:
  • Publicitat en el producte: El seu proposito és informar sobre producte.
  • Publicitat institucional: Crea una imatge favorable de l'anunciant.
  • Publicitat de patronatge: El venedor tracta d'atraure clients apel·lant a motius de compra de tipus patronal més que a motius de compra d'un producte.
  • Publicitat de relacions públiques: S'usa per a crear una imatge favorable de l'empresa davant empleats, accionistes o públic en general.
  • Publicitat de servei públic: El seu objectiu és canviar actituds o conductes per al bé de la comunitat o el públic en general.
Publicitat social: Té com objectiu primordial el tractar de contrarestar els efectes de la publicitat comercial. Orienta al consumidor perquè no faça despeses supèrflues i compre solament l'indispensable.
Publicitat subliminal: Són missatges que es capten però no es descobreixen. El seu abast és insospitat, és invisible a tots els sentits i el seu gran recurs està en l'ús del sexe.

No hay comentarios:

Publicar un comentario